Restaurantlar için Halkla İlişkiler (PR) Nedir? Özellikleri ve Önemi Nelerdir?

Restaurantınız için halkla ilişkiler konusunda neler yapabilirsiniz merak ediyorsanız bu yazı tam size göre.

Halkla ilişkilerin ne demek olduğu ve öneminden bahsettikten sonra hangi araçları ve yazılımları da kullanabileceğinizden bahsedeceğiz.

Halkla İlişkiler Nedir?

Halkla ilişkilerin tanımı konusunda uzmanlar çeşitli tanımlamalar yapmıştır. Herkesin ortak noktada buluştuğu tanım yapacak olursak, işletmemizin müşterilerimiz veya potansiyel müşterilerimiz karşısında oluşturmuş, ortaya koymuş olduğu imaj, resim olarak ifade edilebilir.

Halkla ilişkileri çok basit bir tanım ile anlatabilmek mümkün değildir. Bu sebeple halkla ilişkilerin neden önemli olduğu ve restoranımız veya kafemiz için halkla ilişkiler yönetimini nasıl yapmamız gerektiğini de bilmemiz çok önemlidir.

Halkla İlişkilerin Önemi

Halkla ilişkiler çok önemli bir konu dedik, halkla ilişkilerin önemini anlatırken, aslında halkla ilişkilerin hangi temeller üzerinde oturduğundan ve ne gibi faydalar sağladığından da bahsedersek konuyu çok daha güzel ifade edebileceğimizi düşünüyorum.

Inovatif çalışmaları destekler: Halkla ilişkilerdeki en önemli iletişim metotlarından bir tanesi de yazılı ve online medyada yer bulabilmektir. Bu sebeple restoranımızın haber niteliği taşıyan ve okuyucuların ilgisini çekecek gelişmelere ihtiyacı vardır.

Konuya örnek teşkil etmesi açısından drone ile yemek servisi yaptığımızı düşünelim. Bu tip bir yemek servisi alışılagelmişin çok dışındadır. Dolayısıyla birçok yazılı ve online medya kuruluşu restoranımızın haberini yapmak isteyecektir.

Yine restoranımızda yapabileceğimiz halkla ilişkiler çalışmalarına örnek olarak işletmemizin bulunduğu bölgede yaygın olarak sunumu yapılmayan bir yemeği menümüze eklediğimizi varsayalım. Yine bu örnekte de restoranımız için yapmış olduğumuz bu inovatif çalışma halkla ilişkiler açısından da bir önem taşımakta ve restoranımızın yazılı ve online medyada yer almasını sağlayarak halkla ilişkiler açısından bize artı puan kazandırmaktadır.

Yardım kuruluşlarına veya herhangi bir organizasyona destek verebilmemizi sağlar: Restaurantımız herhangi bir konferansa sponsor olabilir. Verilen bu destek hem konferansın gerçekleştirilebilmesi için destek vermemizi sağlarken halkla ilişkiler açısından da işletmemize artı bir puan kazandıracaktır.

Çalışanın verimliliğini memnuniyetini arttırır: Kimi zaman gazetelerde, dergilerde çalışılabilecek en iyi 10 kurum, çalışılabilecek en iyi 10 restaurant şeklinde listeler görmüşsünüzdür. Bu ve benzeri listelerde restoranımızın ismini görebilmek halkla ilişkiler açısından işletmemize artı bir puan getirecek ve bu artı puanı alabilmek için de çalışan memnuniyetini yükseltmemiz gerekecektir.

Çalıştığı iş yerinden memnun olan çalışan daha verimli ve etkili çalışacaktır. Çalışan mutluluğu özellikle müşteri ile doğrudan temasın sağlandığı hizmet sektöründe çok çok önemli ve yöneticilerin muhakkak dikkat etmeleri gereken hususlardan da biridir.

Servis kalitesini arttırır: Müşterinin talep ettiği yemeği geç getirmek, soğuk getirmek, özensiz getirmek halkla ilişkiler açısından negatif bir sayı olarak işletme hanemize yazılacaktır. Bu sebeple servis kalitemizi arttırmak bizi kötü halkla ilişkilerden koruyacağı gibi işletmemizin hizmet kalitesinin artmasınıda sağlayacaktır.

Güvenirliliği arttırır: Bu bir restaurant için inanılmaz ama inanılmaz önemli ve gerekli bir niteliktir. Hizmet sektöründe çalışan herhangi bir işletmenin güvenilirlik düzeyi, yaşam süresini doğrudan etkileyecektir.

Bence halkla ilişkilerin restaurantlar için en önemli özelliği işletmemizin güvenirliğini arttırmasıdır. Halkla ilişkiler birçok fayda sağlarken, sağlanan bu faydaların hepsinin işaret ettiği ortak bir nokta vardır ki oda işletmemizin güvenirliğini arttırmalarıdır.

Marka oluşumunda katkı sağlar: Herhangi bir işletmenin marka değerini etkileyen birçok faktörden bahsetmek mümkündür. Marka oluşumu çok uzun vadeli, etkili ve disiplinli bir biçimde çalışılması gereken bir konudur.

Halkla ilişkiler çalışmalarının tamamına yakını marka değerini arttırmaya ve sektörde kendinden söz ettiren bir marka oluşturulmasına hizmet eder.

Halkla İlişkiler için Kullanabileceğiniz Platformlar Nelerdir?

Halkla İlişkiler Çalışmaları Yapmak için Ne Tip Stratejiler Kullanabiliriz?

Halkla ilişkiler yönetimi için birçok platformdan faydalanmak mümkündür. Bu platformlarda halkla iletişime geçmek için birtakım stratejilerden faydalanabilirsiniz. Gelin bunları kısaca listeleyelim.

Halkla İlişkiler Firmaları

Halkla ilişkilerde danışman kullanılmalı mı yoksa kendi işletme bünyemizde mi bunu çalışmalıyız tartışılan bir konu. Halkla ilişkilerde danışman kullanmak, bu işi kendi işletme bünyemizde yapmak ile kıyaslandığında işimizi bir hayli kolaylaştırılacak bir seçenek olduğu söylenebilir. Bundaki en büyük etken halkla ilişkiler firmalarının birçok medya kanalı ile yakın ilişkilerinin bulunması ve konudaki uzmanlıklarıdır.

İnternette de bulabileceğiniz belli başlı şehirlerdeki halkla ilişkiler firmaları aşağıda kısaca listelenmiştir.Listelenen bu firmalar genellikle restaurant, kafe gibi işletmeler ile çalışmaktadır.

Londra’daki Halkla İlişkiler Firmaları

 

NewYork’taki Halkla İlişkiler Firmaları

Halkla ilişkiler için kullanılabilecek yazılımlar

Restaurantınız veya kafeniz hakkında basında, websitelerinde, sosyal medyada çıkan haberleri, gelişmeleri öğrenmek ve takibini yapmak çok önemlidir. PR konusunda danışmanlık hizmeti alan işletmelerin bu takip işlemleri genellikle danışmanlık aldığınız firma tarafından yapılır. Eğer danışmanlık hizmeti almıyor iseniz takip işlemlerini işletme bünyesinde sizin gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

Elle tektek kontrol ve takip günümüzde oldukça zahmetli bir uğraş olacaktır. Bu sebeple PR takibi için geliştirilen yazılımları kullanmanız oldukça önemlidir.

Sizler için işinizi kolaylaştıracak halkla ilişkiler yazılımlarını aşağıda listeledik. Listelediğimiz yazılımların birçoğunun ücretsiz deneme olanağı sunduğunuda hemen ekleyelim.

Sonuç

Bu yazımızda halk ve ilişkiler nedir, neden önemlidir gibi temel kavramlar üzerinde durduk. Halkla ilişkiler günümüzde iletişim teknolojilerindeki hızlı değişim ile birlikte özellikle de restaurantlar için çok önemli ve üzerinde çalışılması gereken bir konu haline geldi.

Restaurantımızın ilk açıldığı günden itibaren halkla ilişkiler çalışmalarına başlamalı ve bu çalışmaları sürekli devam ettirmemiz gerekmektedir.

Siz de konu ile ilgili aklınıza takılan veya paylaşmak istediklerinizi yorum kısmında bizimle paylaşabilirsiniz.