Restaurant Organizasyon Şeması

restaurant organizasyon şeması kapak fotoğrafı

Restoranımızda organizasyon şeması işletmemizin küçüklük veya büyüklüğüne göre değişebilir. Biz burada daha çok tipik bir Restaurantta organizasyon şeması nasıl oluyor ve kişiler ne tip görevler üstleniyor kısaca onu inceleyeceğiz.

Restaurant Müdürü: Eğer tipik bir restauranttan bahsediyorsak genellikle organizasyon şemalarının en tepesinde restaurant müdürü yer alır. Ancak grup şirketlerde/restaurantlarda organizasyon şemasının en tepesine yiyecek ve içecek müdürünü koymak daha doğru olacaktır.

Genel olarak restaurant müdürü çalışanların işlerini doğru yapıp yapmadığının denetimi, pazarlama çalışmaları, çalışanların eğitimi gibi görevler üstlenir.

Restaurant müdürü, küçük işletmelerde genellikle işletmenin sahibidir. Böyle bir durumda organizasyon şemasının en üstüne restaurant müdürü/sahibi olarak yazılması daha doğru olur.

Restaurant Müdür Yardımcıları: Restaurant müdürüne bağlı olarak çalışırlar. Sayıları genellikler 1 ile 3 arasında değişir.

Şef Garson: İşletme büyüklüğüne göre restaurant müdürü veya restaurant müdür yardımcısına bağlı olarak çalışırlar.

Garson: Genellikle Şef garsonu bağlı olarak çalışırlar. Küçük restaurantlarda şef garson aynı zamanda garson görevinide üstlenir.

Komiden sonra restaurantta sayısı en fazla olan çalışandır. Müşterilerin taleplerini almak, yemek servisi yapmak gibi kritik görevler üstlenir.

Komi: Organizasyon şemasının en altında yer alırlar ve garsona bağlı olarak çalışırlar. Masaların temizliği, yerlerin paspaslanması ve kirli malzemelerin taşınması gibi görevler üstlenir.

Şef Aşçı: Mutfağın yönetiminden sorumlu olurlar. Şef aşçılar, işletmede restaurant müdür yardımcısı bulunuyorsa restaurant müdür yardımcısına, bulunmuyorsa restaurant müdürüne bağlı olarak çalışırlar.

Bazı durumlarda şef aşçılar birden fazla restaurantın mutfağını da yönetebilirler.

Şef Aşçı Yardımcısı: Mutfakta şef aşçıya bağlı olarak çalışırlar.

Şef Aşçı Yardımcısına Bağlı Olarak Çalışanlar: Kısım Şefleri: Balık şefi ızgara şefi, çorba şefi pasta şefi, sos şefi gibi.

Aşçılar: Kısım şeflerine bağlı olarak çalışırlar.

Bulaşıkçılar, Yamaklar, Aşçı Yardımcıları: Kısım şeflerine bağlı olarak çalışırlar.

Muhasebeci: Restaurant müdürüne/sahibine bağlı olarak çalışırlar.

Restaurantınızın büyüklüğüne göre ve konseptinize göre organizasyon yapınız değişebilir. Ancak yukarıda ismi geçen çalışanların tipik bir yiyecek içecek departmanı içerisinde organizasyon şemasındaki yerleri genellikle bu şekildedir.

Sizde aklınıza takılanları veya restoranınızdaki yapı ile ilgili bilgileri bizimle yorum bölümünde paylaşabilirsiniz.

İlginizi Çekebilir