Restaurantlar İçin Misyon Nedir? Vizyon İle Arasındaki Farklar Nelerdir? Nasıl Hazırlanır?

Misyon ifadesinin restaurantınız/işletmeniz için ne ifade ettiğini ne demek olduğunu merak ediyor musunuz? Misyon nedir?

Bu makalemizde misyon kavramı ile ilgili bilmek isteyeceğiniz hemen her konuyu bulabilirsiniz.

Misyon İfadesi Nedir?

Misyon, hedefimize ulaşmak için edindiğimiz görevlerimiz ve sorumluluklarımız anlamına gelir.

Misyon ifadesinin özellikleri nelerdir?

  • Restaurantımızın kısa dönemde ulaşmak istediği hedefleri ifade eder.
  • Hedefimize nasıl ulaşacağımızı ifade eder.
  • Edindiğimiz görevleri ne şekilde gerçekleştireceğimizi ifade eder.
  • Yaptığımız işi neden yaptığınızı ifade eder.

İşletmeler İçin Misyon İfadesi Neden Önemlidir?

İşletme içi ve dışındaki herkesi ilgilendirir. Misyon ifadesini yazmamızdaki amaç sadece yöneticilerin bunu bilip buna göre davranması değildir.

Restaurantımızın misyon ifadesi işletmemizde çalışan garsonu da ilgilendirir. Çünkü işle ilgili yaptığı bütün görevler işletmenin misyonuna uygun olmak zorundadır.

Ürünlerimizi tedarik ettiğimiz tedarikçiyi de ilgilendirir. Çünkü tedarik edeceğimiz ürünlerin kalitesi, teslim süresi ve hijyeni gibi faktörlerin misyonumuza uygun olması gerekir.

Yeni işe alacağımız çalışanı da ilgilendirir. Restoranımıza yeni eleman alırken aldığımız elemanın işletme amaçları ile uyumlu olması gerekir. Yine restaurantımızda çalışmak isteyen kişilerde misyon ifademizi inceleyerek, kendilerinin böyle bir işletmede çalışıp çalışmayacaklarına karar verebilirler.

Misyon ifademiz restaurantımıza yatırım yapmak isteyecek yatırımcıları bile ilgilendirir.. Görüldüğü üzere örnekleri çoğaltmak mümkündür. Misyon ifadeleri işletmemiz ile alakalı veya alakalı olabilecek herkes için önemlidir.

Sınırlarımızı ve standartlarımızı belirlememize yardımcı olur. Misyonu tanımlarken vizyonumuza erişmek için edindiğimiz görevlerdir dedik.

Örneğin restaurantımızın vizyonu, avrupanın en büyük 3 restaurantından biri olmak olsun. Böyle bir vizyonu gerçekleştirmek için her restaurant kendine göre farklı misyonlar edinebilir. Yine bu örnekten giderek çalışan memnuniyeti kavramı bizim misyon ifademiz içerisinde geçsin ve biz vizyonumuza erişmek için bunu bir görev edinelim. Burada biz çalışan memnuniyetine dikkat etmesekte en büyük 3 restauranttan biri olabiliriz, değil mi? Ancak misyon ifademiz uzun dönemli hedeflerimize erişmek için çalışan memnuniyetinin bizim için çok önemli olduğunu söylüyor ve böylece işletmemizin bir parçası haline geliyor.

İşletme kültürünün oluşumuna etki eder. İşletme kültürünü oluşturan birçok faktörden bahsetmek mümkündür ancak işin temelinde misyon ifademizin olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Vizyon Ve Misyon İfadesi Arasındaki Farklar Nelerdir

Vizyon ifadesi 5 yıl 10 yıl hatta 20 yıllık hedefleri içine alabilir. Misyon ifadesi ise kısa dönemi içine alır. Bugün ile ilgilidir.

Vizyon belirlenirken günün koşulları göz ardı edilebilir yani daha hayalperest olunabilir. Ancak misyon ifadesi bugünkü koşullar içerisinde düşünülerek hazırlanmalıdır.

Vizyon kısa dönem içerisinde yaptığımız ya da yapmadığımız şeyler ile fazla ilgilenmez. Misyon ifadesi ise bugün ve yakın dönem yapmak zorunda olduğumuz şeylerden oluşur.

Vizyon ifadeleri çok nadiren güncellenir. Misyon ifadeleri ise günün durum ve koşullarına bağlı olarak daha sık değişebilir.

Restaurantlar İçin Misyon Nasıl Hazırlanır?

Restaurantımız için iş planı hazırlarken yapmamız gereken işlerden bir tanesi de misyon ifademizi hazırlamaktır. Aşağıdaki 7 soruya vereceğimiz cevaplar misyon ifademizi hazırlama işini bir hayli kolaylaştıracaktır.

Soru 1. Ne iş yapıyorsunuz? Misyon ifadesi hızlanırken işletmelerin kendilerine sormaları gereken ilk soru biz ne iş yapıyoruz sorusudur.

Soru 2. İkinci sorumuz Yaptığımız işi yaparken nelere dikkat ediyoruz/etmeliyiz?

Soru 3. Yaptığımız işi neden yapıyoruz?

Soru 4. Müşterilerimiz kimler veya hangi müşteri kitlesine hitap etmek istiyoruz?

Soru 5. Yaptığımız işi hangi standartlar çerçevesinde yapıyoruz?

Soru 6. Çalışanlarımız bizim için ne ifade ediyor.

Soru 7. Sektörde bulunan diğer restaurantlardan bizi ayıran özellikler neler?

Bu sorulara verdiğiniz cevaplardan sonra bütün cevaplarınızı bir araya getirerek kafenizin, restorantınızın, bistronuzun misyon ifadesini hazırlayabilirsiniz.

İlham Alabileceğiniz Restaurant Misyon İfadeleri

Gelin şimdi de yeme-içme sektöründe yer alan ve ilham alabileceğiniz misyon ifadelerine göz atalım.

Little Caesars: “Türkiye’yi lezzetli pizza ile buluşturmak için varız.”

Starbucks: “İlham veren ve insan ruhunu zenginleştiren bir marka olmak. Her seferinde bizimle ilk tanışmanız ve ilk kahveniz olabileceğini düşünerek servis veriyoruz.”

Glorıa Jean’s Coffees: “En kaliteli kahveyi her zaman canlı bir atmosferde,üstün ve özgün servis anlayışıyla bütünleştirerek eşsiz bir aile ortamında sunmak.”

Örneklerde de gördüğünüz üzere, uluslararası arenada başarılı olmuş, yeme-içme sektöründe faaliyet gösteren bu işletmelerin misyon ifadeleri kısa, öz ve işletmeyi özetler niteliktedir.

Sizde hazırlayacağınız restaurant misyon ifadelerini kısa tutmaya özen göstererek etkili bir misyon ifadesi hazırlayabilirsiniz.

Sonuç

Misyon nedir ve işletmeler için neden önemlidir kısaca bahsettikten sonra restaurantınız için misyon ifadesini nasıl hazırlayabilirsiniz, nelere dikkat etmelisiniz konularında kısa bilgiler vermeye çalıştık.

Sizde konu ile ilgili görüşlerinizi yorum bölümünde bizimle paylaşabilir veya bu yazımızı sosyal platformlarda ( Facebook, Twitter vb. ) sevdiklerinizle paylaşabilirsiniz.

İlginizi Çekebilir